torsdag 28 augusti 2008

Det var det...

Ja, det var det. Försnacket är över och alvaret kan börja.
Idag var sista dagen innan avresan mot Peking och det var en hel del som skulle avslutas. Sista dagen på jobbet blev bra och nu känns det okej att överge stället under ett par veckor. De kommer att klara sig alldeles utmärkt där utan mig. Jag har fått emottaga mängder med lyckoönskningar och jag ber att få tacka för samtliga! Jag lovar att vi ska göra vårt allra yttersta i Peking.

Under kvällen genomfördes också sista träningspasset på hemmaplan. Det blev ett lättare goalball pass som kändes helt okej. En del saker så som precision och snabbhet kan fortfarande bli bättre men de får vi slipa vidare på nere i Peking.



Även idag fanns det intresse för oss från mediahåll. Sydsvenskan hade skickat en fotograf som plåtade mig och Fatmir både individuellt och i spelsituationer. Det kan nog bli en intressant artikel i Sydsvenskan någon av de kommande dagarna. Det är bara till att hålla korpgluggarna öppna!

På plats på dagens träning fanns även Skånes taltidning för att intervjua mig och Fatmir om våra tankar inför avresan. Det blev ett bra samtal där vi klargjorde att vårt mål med Paralympics är guld. Inslaget lär finnas med i nästa nummer av tidningen som utkommer under slutet av nästa vecka.

Så var vi då framme. Efter mycket snack ska nu resan bli verklighet. Det känns spännande men inte så nervöst. Det kommer säkert längre fram. Just nu upplever jag bara att det ska bli skönt att komma dit och kunna ladda upp i lugn och ro. Den senaste veckan har varit mycket häktisk och det ska bli skönt att ”känns lugnet” lite.

Imorgon blir det sovmorgon…oh yes!
Sedan avslutas packningen med att jag stoppar ner det sista prylarna.
Lunch blir det med nära och kära och sedan närmar sig resan på riktigt alvar.
Vid femsnåret tar de flesta av Malmöparalympierna taxi ut till Sturup och sedan är vi igång.

Jag hoppas kunna skriva några rader innan vi ger oss iväg…
Hur mycket?
Den som lever får se.

Idag lämnar jag er med ett samtal som jag hörde i klubbstugan ikväll.
- Vad tjock du har blivit, du kanske skulle börja idrotta?
- Idrotta, jag? Vad ska jag med massa idrottspriser till?

Ha det gött.

Inga kommentarer: