tisdag 26 augusti 2008

Ny dag och nya tag.

Då var det ny dag och dags att ta nya tag. Jag har nu hämtat mig från gårdagens olika debackel och är redo för nya skrivartag. Till och med datorn verkar vara på bättre humör så då kan vi kanske göra en gemensam insats för att få fram en text även till den här dagen..?

Idag har det varit en betydligt bättre dag.
Mycket jobb såklart men man är ju van. Strax efter lunch fick jag besök av en journalist från Sydsvenskan. Sydsveriges största tidning gör ett par inför-artiklar nu när Paralympics närmar sig och idag hade turen kommit till mig. Vi pratade i ca. 40 minuter om Paralympics, min syn och mina mål inför tävlingen och om min karriär som vid det här laget faktiskt blivit ganska lång. Usch, det är hårt att bliva gammal...
...och man blir ju lätt lite glömsk också.

Nåväl, intervjun gick bra och artikeln skall publiceras någon gång i slutet av veckan alternativt i början av nästa. På torsdag, när vi genomför vårt sista träningspass innan avresan, kommer vi att få besök av Sydsvenskans fotograf också för att spetsa till artikeln ytterligare. Jag är tveksam till att en bild av undertecknad verkligen kan försköna eller förbättra den. Där har han/hon ett jobb att göra. Lycka till.

Ikväll var det så kräftskiva som gällde även om det var ett galej av det lugnare slaget. Jag och några arbetskamrater träffades och det bjöds på både kräftor, räkor och mycket annat smått och gott. En lugn, trevlig och avslappnad afton i all sin enkelhet.

Nu tar jag åter sats mot sänghalmen.
Imorgon blir det uppstigning innan f-a har fått tofflorna på och sedan kommer det att rulla på fram tills vid åttasnåret på kvällskvisten. Ny intervju är också bokad under morgondagen, då med gratistidningen CITY.

Hoppas jag får några kloka ord ur mig även då.

På tal om media så har jag idag fått tag på Sveriges televisions preliminära sändningsplaner inför Paralympics. Den stora nyheten för de svenska tv-tittarna är att SVT Sport för första gången sänder direkt. Dock gäller detta tyvärr ej goalball. Däremot hoppas jag att vi får en del av tiden i de sammandrag som kommer att visas varje kväll. Tiderna för dessa sändningar hittar du här.

Nu lämnar jag er för den här gången.
Och glöm ej att om ni fyser så ställer er i hörnet...
...där är det alltid 90 grader.

Min landslagskompis Micke Åkerberg måste bli grön av avund inför denna Göteborgshumor...

Må väl!

Inga kommentarer: