fredag 22 augusti 2008

Tandläkarskräck och löprunda.

Fredag och idag är det exakt en vecka kvar tills det bär av. Det ska bli riktigt roligt att komma iväg. Det blir mycket snack och spekulationer när allt närmar sig men snart är vi där på riktigt.

Inför avresan till Paralympics i Aten 2004 gladdes och stimulerades man mycket av de svenska framgångarna under de riktiga OS:et. Den möjligheten har man ju inte haft den här gången precis. Det har resultatmässigt varit ett mycket svagt OS av våra svenska idrottare och de har inte alls lyckats att få till det. Dessutom har vi väl i sanningens namn haft en del stolpe ut. Hoppas det är slut på det om två veckor. Vill så här idag konstatera att mitt tips inför OS var fem svenska medaljer, så man ligger ju rätt så bra till…

Dagen började med att solen sken in i mitt sovrum. Härligare start på dagen får man leta efter. Och det var behövligt kan jag lova eftersom jag skulle utstå en av mina värsta skräckupplevelser under morgontimmarna. Besök hos tandläkaren är inget jag gillar och främst då om man har känningar i en tand. Min tandläkarskräck är djup rotad sedan barnsben och det var med darrande ben man tog sig dit.


Nu gick dock besöket bra, lite fixande i munnen utan större smärta sedan var besöket över. Efter en heldag på jobbet blev det vid hemkomsten en lättare löprunda. Solen sken fortfarande men dessvärre gjorde en del skyiga moln honom sällskap på scenen.

Nåväl, arbete och träning utfört och nu är det snart fredagskväll.
Återstår att se vad den bär med sig i sitt sköte…
Imorgon står förberedelser på programmet. Jag ska växla pengar och inhandla lite nyttiga saker inför avresan. Det lutar nog åt minst en halvdags shopping. Mer om detta imorgon.

Idag bjuder jag också på två video-länkar. Båda två är matcher från För-Paralympic i Peking 2007. Och det är de båda semifinalerna mellan Sverige och Litauen samt
Kina-USA. Två riktigt bra matcher om du frågar mig. Dessutom nämns samtliga dessa fyra länder som möjliga guldaspiranter i Paralympics. Själv deltog jag inte under tävlingen p.g.a. personliga skäl.

Det var allt för den här gången.

Ha dé

Inga kommentarer: