söndag 24 augusti 2008

Rofyllt i hemmets lugna vrå.

Söndagsmorgonen öppnades i lugn takt med en brakfokust (läs kaffe och macka). Allt en riktig man behöver för att stå sig till lunch. Nåja… men gott var det i alla fall.

Den rofyllda starten lovade gott inför denna den sista lediga dagen innan avresan. Planen var att ro lite saker hemma i land. Det är ju en del som måste ordnas nu när man ska iväg på en kortare utrikesresa… Mossan och Bosse skulle iväg en sväng och eftersom jag ändå skulle vara hemma kunde jag lika gärna göra två flugor på smällen… eh, ja menar slå två flugor i en smäll. Så det blev till att vara hundvakt också men inget större besvär.

Jag började också plocka fram grejer som jag ska packa ner i väskan under veckan. Det är en rätt så intensiv vecka som väntar så det var lika bra att börja plocka fram saker redan nu. Men det visade sig svårare än vad jag trott. Mycket av sakerna jag ska ha med mig kommer jag att nyttja innan vi åker iväg, så det blev i själva verket inte så mycket framplockat. Men tanken var så god som någon.

En sväng till mataffären hanns också med och i dryckesdisken hörde jag två st Coka Cola flaskor stå och prata med varann. Den ena frågade den andre.

- Var ska du fira din födelsedag?
- I Rom...

Som sagt; det har varit en lugn dag idag så det finns inte så mycket att berätta. Jo, förresten, idag tog förfästen, OS, slut i Beijing och Sverige lyckades totalt plocka fem medaljer under dessa spel. Det var nog mindre än vad många hade räknat med. Men självklart fanns det en del experter som hade bra koll på läget och tippade just fem svenska medaljer. Bra jobbat alla ni som tippade rätt och ett stort grattis till mig själv! Tack, tack!
.
Lite skjutjärnsjournalist har jag dock lekt och fått fram en bild som visar vilka kläder den svenska truppen kommer att marschera in i under Paralympics invigningen den 6/9. Åtminstone säger ryktet så…

Håll till godo.

Inga kommentarer: