söndag 31 augusti 2008

Söndag, en dag att helga?

Livet i OS-byn fortsatte att rulla på även idag söndag, en dag man enligt bibeln ska helga. Någon vila var det dock inte tal om.

Men vi tar det från början. Solen sken från den finaste av alla hiimlar (alltså den ljusblåa) när väckarklockan ljöt. Det blev en tidig frukost eftersom vi hade vårt första träningspass redan vid klockan tio. Ett pass som genomfördes i en av matcharenans uppvärmningshallar. Det blev ett rätt så ordinärt första träningspass i ett annat land. Lite lätt bollrull och några straffar. Ett par av spelarna kände sig inte helt hundra och avstod därför från spel. Endast en säkerhetsåtgärd alltså. För egen del fungerade skotten mycket bra och jag känner mig okej i kroppen. Dock saknas fortsatt snabbheten men den kommer inom närmaste veckan hoppas jag.

Lunch i OS byn stod på programmet därefter och det blev kyckling och ris som stod på menyn. En sväng in till Pekings centralare delar hanns också med under eftermiddagen. Vi stannade till på ett mindre shoppingcentra och gick en runda. Det blev dock inte så mycket handlat om sanningen ska fram. Den stora inhandlingen sker troligen imorgon eftermiddag då vi ska in till Silkmarket, ett jättestort shoppinghus.

Micke, jag och Stefan poserar i Peking.

Niklas, Oskar och Fatmir vill också vara med...

Innan dess ska vi hinna med ett träningspass på morgonkvisten. Passet börjar redan klockan nio noll noll! Sovmorgon, nån? Passet blir lite annorlunda jämfört med idag. Vi kommer att träningsmatcha mot Litauens landslag, en bra värdemätare inför premiären.

Igår lovade jag att återkomma lite till OS-byn men jag håller på den karamellen ytterligare någon dag dag... Men alla länder börjar anlända till byn nu. Det är längre köer till tex. maten. Skottland såg vi anlända idag och då kom jag på att tänka på en sak som jag hörde en gång: Vet du varför alltid skottarna går när de spelar säckpipa? De försöker komma bort från oljudet...

Vi hörs snart igen.

Inga kommentarer: