lördag 23 augusti 2008

Väckarklockor, skor och tyngdlyftning.

Jag har alltid sagt att väckarklockan är en onödig uppfinning som alltid ringer för tidigt och för högt. Som idag t.ex. när jag för en gångs skull hade möjlighet till sovmorgon. Nog fasen glömmer jag att ställa om klockan på mobilen och den ringer 06.00. Och jag som alltid har så svårt för att somna om. Härlig start på dagen. Tack, mobilen, tack!

Idag var det första lediga helgen på länge och jag skulle ut på shoppingrunda. Som om vädergudarna visste detta lät de mig ackompanjeras av mörka skyar och ett tunt strilande regn. Inte mycket folk var ute på förmiddagen så det var köfritt vilket passade mig utmärkt. Jag fick växlat till kinesiska Yuan, som står i nästintill samma kurs som den svenska kronan. Vidare inhandlades det nya videoband, batterier samt böcker. Jag är ju inte precis någon läsnarkoman men har bestämt mig för att slå ihjäl lite tid på planet och i Kina genom att lyssna på lite ljudböcker. Det blev Stig Larssons ”Flickan som lekte med elden” samt Torbjörn Flygts ”Verkan”. Två kriminalromaner som lät intressanta.

Jag har också införskaffat nya spelskor inför Paralympics. Mina gamla men fräsiga gula har jag dessvärre på obestämd tid tvingats separera ifrån, detta eftersom min högerfot fortfarande svullnar efter fysisk belastning. De nya skorna är lite mer elastiska och formbara vilket gör att jag även kan köra med foten bandagerad i dem. Jag har tidigare haft svarta sådana och spelat i, men i Paralympics blir det blåa skor som gäller. Fick leta en stund efter min storlek eftersom jag har stora fötter.
Ni vet väl vad man säger? Stor fot....
.....stor sko. he he.
.
Blåa dojor gäller i Kina!
.
Under min shoppingrunda stötte jag också på några gamla bekanta som jag pratade lite med. Det blev snack om allt mellan himmel och jord och även en del om träning. Jag fick höra att en bra tyngdlyftare ska vara kort och ha korta armar. Tack för det! Där föll jag bort från den sporten….puh!
Men Stefan måste vara idealisk. Ska berättade det för honom någon dag.

.
På väg hem, fattigare men nöjd.
.
Lite lugn och ro väntar nu innan det blir middag med familjen ikväll.

Vi hörs!

Inga kommentarer: