lördag 20 september 2008

Borta bra men hemma bäst! (dag 22)

06.00 - lördagsmorgon - borrade sig en otäck men allt för välkänd signal genom rummet. Efter ett par väl valda ord stängdes väckarklockan av och början på den sista Paralympicsdagen var ett faktum.

Det var alltså tidigt uppstigning även denna dag.
Ja, de må jag säga. Att vara på tjänsteresa med landslaget är inte alltid en dans på rosor…
Väl placerad på bussen mot Arlanda började man i alla fall så smått att vakna och när väl bussen rullade in på inriktesterminalen var man redo för ännu en flygtur.

Lite incheckning av alla våra stora väskor vidtog och sedan påbörjades väntan. Väntan på att planet mot Malmö skulle lyfta. Kvart i tio lyfte vi mot Malmö och en timme senare var vi framme på Sturup. Lite slitna men väldigt glada klev vi av planet och då väntade nästa stora överraskning. Om vi hyllats i Stockholm var det inget mot vad vi blev i Malmö.

Ett fantastiskt folkhav med familjer, vänner, arbetskamrater, pressfotografer och föreningsrepresentanter mötte oss i ankomsthallen. Det var en helt sagolik syn och en fantastisk upplevelse att stiga ut där.

Jag är jättetacksam för alla hyllningar och vill skicka ett JÄTTESTORT TACK till alla er som tog er ut till Sturup för att hylla oss. Ert stöd och era gratulationer värmde något oerhört!!! Och jag vet att jag talar för alla oss som klev ut där! Vi visste att stödet hemma var stort men detta var fantastiskt - jag är rörd.

Efter välkomstceremonin och väskavhämtning väntade hemfärd och fikastund med de allra närmaste i familjen. Det blev en go stund där jag säkert drog några rövare om hur det varit i Kina…

Hemma!!!

På eftermiddagen har det varit lite av varje för min det. Mest vila såklart, man är ju rätt så jetlaggad om man säger så, men jag har faktiskt också hunnit med att packa upp en del. Heja, heja!

Nu är man rätt så sliten men väldigt glad.
Det har varit en omtumlande dag minst sagt men enormt rolig.
Tack alla ni som såg till att den blev så bra!!!

Tidig kväll blir det nog och imorgon ska jag avsluta bloggandet med Grande Finale. Missa inte det.

Dags för ett litet skämt så här mot slutet.
En älg skulle hälsa på sin kompis, som stod i duschen. Han utbrast:
- Varför duschar du?
- Jo, jag tänkte att det är älgjakt snart, så jag måste bli ren...

Må väl vänner så hörs vi imorgon igen!
Och glöm aldrig att medicin inte är roligt men att ha roligt är en bra medicin!!!

Inga kommentarer: