torsdag 4 september 2008

Lyckat genrep i Kina. (dag 7)

Sista träningen inför OS premiären och därmed genrepet är nu genomfört. Och det blev ett lyckat pass för många av spelarna. Men vi tar det väl från the beginning.
Imorse var vi uppe redan före tuppen. Vi hade tidig träning och en del skulle fixas en del före avresan. Morgonyogan startade därför med ett trött gäng redan klockan 06.45. Lite olika övningar genomfördes i den begynnande soluppgången. Säkert vackrare på bild än det var i verkligheten. Man kunde notera några förvånade grannar som lite morgonpömsigt titta ut genom sina sovrumsfönster och undrade vad som stod på. En lättare frukost fick det bli sedan eftersom träning väntade. Bussen rullade ut från byn vid åtta och en timme senare drog OS-genrepet.

En del spelare dras med lite olika småskavanker men det var inget som märktes idag. Tvärtom blev det ett riktigt bra pass där vi körde igenom lite uppställningra och olika spelsätt. Vi fokuserade lite mer än tidigare på vår första motståndare som är Brasilien. Hur vi vill möta dem, vad vi ska tänka på i vårt eget spel både framåt och bakåt. För egen del känns det fortsatt bra. Offensiven fungerar bra och jag fick gjort lite mål även idag, det är bra för självförtroendet. Defensiven blir bättre och bättre. Jag saknar fortsatt lite kräm i påkarna (benen) men det är ju rätt väntat med tanke på min försäsong.

På bussen hem konstaterades det att det nu är dags. Skojet är över och alvaret kan ta vid. Vi har i stort gjort bra träningar här i Kina och jag tror att vi är rätt så förberedda. Sedan vet man aldrig hur det går när det väl är dags för match. Man ska ha klart för sig att träning är en sak och match något helt annat. Men helt klart ska det både bli roligt och skönt att det nu drar igång.

Som någon sa; blir du inte trött av att bara gå omkring och inte gör någonting?
- Jo, men då sätter jag mig ner och vilar en stund.

Lite lunch serverades innan det var dags för en mindre utflykt för de spelare som ville. Jag, Fatmir, Stefan och Micke hängde på Jennie meddans Henrik, Niklas och Oskar stannade i byn och sysselsatte sig med annat. Vi som gick tog en promenad till arenaparken där en del av de Paralympiska arenorna ligger. Vi fick se både Fågelboet (Olympiad stadion), Kuben (simnästet), fäktnings och handbollsarenan. Mäktiga byggnader allaihop.


"- Nu har man kollat in kuben också"


Stefan, jag, Fatmir och Micke bland höghusen.

Nu efter hemkomsten sitter jag här framför datorn och plitar ner några ord. Är snart dags för en liten dusch, ty det är ruggigt varmt idag, och sedan blir det middag. En lugn och skön kväll väntar sedan med lite massage.

Imorgon startar Paralympics på riktigt då det klockan 20.00 lokaltid är invigning. Vi i goalball-laget kommer att endast att delta på halva invigningen eftersom vi har tidig match på söndagen. Lite tråkigt, men så är det av förklarliga skäl. Återkommer imorgon med mer inför invigningen.

Idag publicerades ännu en intervju med mig och Fatmir, denna gång i Skånes Taltidning. Obs: det är en ljudfil.

Sist men inte minst; dagens skämt.
Ungkarlen Malmborg bad en dator skaffa honom en perfekt partner.
- Jag vill ha en vän som är liten och söt och tycker
om fiske och gruppaktiviteter, skrev han i formuläret.
Datorn svarade:- Gift dig med en pingvin.

Ha en fortsatt skön dag där hemma!

Inga kommentarer: