måndag 8 september 2008

Viktig match mot Iran väntar. (dag 11)

Dag tio i Peking och regnet fortsätter äga staden. I natt var himmeln åter öppen och marken full av vattenpölar när promenaden till frukosten påbörjades.
Men palmerna mår bra i regnvädret och blir lätt lite kärleksfulla. Jag hörde ett samtal mellan två igårkväll när ljuset började dämpas.
- Do you löv me?
- Näver?
.
Det blev senare frukostintag idag eftersom vi inte spelar match förrän ikväll. Så Fatmir, Oskar, Micke och jag intog matsalen vid åtta och hade sedan en behaglig stund där fram till nio. Det är fria aktiviteter som gäller fram till lunch så det är fritt för oss spelare att göra lite vad vi vill. Jag ska ta mig en runda ner till den "internationella zonen" och kolla in suveniraffären. Kanske hittar jag något kul att shoppa där vem vet...

Men först gäller det att blogga färdigt. Jag sitter och skriver detta tidigt idag, redan vid tio bläcket, eftersom eftermiddagen kommer att vara fulltecknad.

Här bloggas det för fulla muggar.
.
Det blir yoga vid tolv sedan lunch och avfärd mot arenan när klockan slår tre. 17.00 startar den viktiga matchen mot Iran. Då ska vi vara på topp. Efter matchen väntar dusch och sedan ska vi titta på de svenska damerna som spelar goalballmatch mot Danmark i samma hall. Det går bra för dem, de har en seger och en oavgjord så långt. Heja, heja!

På tal om arenan så blev jag igår direkt efter matchen mot Kina intervjuad i mixtzon av SRF. Detta inslag ligger nu på deras webb. Hör inslaget här.

Fick rapporter hemmifrån igår att ni har bra väder där hemma, lyckostar!
Sol och shortsväder rycktas det om. Kul, verkligen! Hoppas det fortsätter.

Och nu när ni ändå sitter där hemma i solstolen kan ni fundera på följande gåta:
"Hur långt in i en skog kan en människa gå?"
Svaret levereras imorgon.

Jag hoppas kunna återkomma ikväll med en kortis om hur det gick i matchen mot Iran. Räkna dock inte med något längre inlägg eftersom det lär bli rätt så sent.
Mer information om matchen kommer imorgon och förhoppningsvis glad sådan...

Dagens historia får avslutar den här trevliga stunden...
- Vet du vem som är världens sämsta golfspelare?
- Nej, har inte en susning.
- Adolf Hitler, han kom aldrig upp ur bunkern!

Keep on!

Inga kommentarer: