tisdag 2 september 2008

Inte en goalball så långt ögat når. (dag 5)

Idag har vi vilat! En goalballfri dag var beordrad och så fick det bli. Men för den som trodde att det skulle innebära sovmorgon och slapp på sängen blev det en smärre chock. Halvåtta stod laget på gården utanför vårt hus redo för morgonyoga: Ett bra sätt att komma igång på morgonen...
i alla fall enligt Jennie som leder yogapassen. Det hela blev ändå en rätt så lugn färd där det mäst intressanta som hände var att Henrik sträckte ryggen under en smidighetsövning. Det är inte för inte som han är coach och inte spelare…
Det kanske är coach man ska bli efter karriären?

Noterbart är också att en del spelare i laget fortsätter att glida runt i de svarta tights vi fått. Själv har jag inte ens provat mina av hänsyn till mina medmänniskor…

En maffig frukost serverades sedan i mattältet innan vi körde ett lättare ”rehab-pass” i gymmet för att få bort alla slaggprodukter i kropparna. Under dagen var det sedan fria aktiviteter som gällde. Några valde spelhallen, andra internetcaféet och några bara att slappa på rummen. Skönt var det i alla fall för samtliga.

På eftermiddag
en var några av spelarna även på klassificering (synkontroll), Jag slapp dock detta denna gång – skönt.

Istället tog jag min en tur runt i OS byn med min videokamera, man vill ju dokumentera allt för att kunna visa barnbarnen så småningom




Kvällen ägnades åt nytt en timmes pass i gymmet. Nu handlade det om snabbhetsövningar en del spelare gjorde övningarna med skivstång andra däribland jag med hopp och bollkastning. Det var inte så farligt faktiskt men man är väl vältränad antar jag...

Dagens skämt kommer inte från OS-byn konstigt nog utan hemifrån:
Ett småländskt par vann tio miljoner på tipset,
och frun frågade sålunda sin man:
- Hur skall vi göra med tiggarbreven?
Mannen svarade då: - Fortsätt att skicka dem!

Nu står Micke och stampar eftersom han vill ta över datorn, så det är dags att tacka för sig.

Ha det gott

Inga kommentarer: