onsdag 3 september 2008

Det närmar sig... (dag 6)

Morgonstund har guld i mun säger ordspråket, men jag vet inte. Torsdag innebar tidig uppstigning, en försmak på morgondagen då klockskrället kommer att ljuta ännu tidigare. Då har vi nämligen avfärd till sista träningspasset redan klockan nio. Nåväl, varje dag har sina historier så vi avvaktar med morgondagen ett slag och koncentrerar oss på dagens upplevelser.

Som sagt; uppstigning i arla morgonstund och sedan yoga. Inga större rykten att berätta här ifrån idag. inga nya sträckningar eller skandaler. Tvärtom börjar folk bli riktigt bra på det där med yoga. kanske inte alla, men jag tycker i alla fall det är bättre med yoga än jogga...

Frukosten bestod idag av lite engelska inslag och så naturligtvis kaffe och rostmacka. Bussen mot nästsista träningen avgick halvtio och en timme senare stod vi redo för ännu ett goalballpass.

Idag gick det riktigt bra för mig personligen, det bästa passet sedan vi kom hit.
Det känns att matchspel närmar sig och att fjärilarna börjar röra på sig i magen. Lite småskavanker finns i truppen för tillfället men inget som ska stoppa någon från spel. Själv har jag drabbats av skoskav i och med försöket att spela med de nya blåa skorna. Detta test utföll alltså inte till belåtenhet så det blir nog svarta skor mot Brasilien på söndag.

Lunchdax vilket innebar pasta och köttfärssås.
Det slank faktiskt ner en glass ockå, fy vad go den var...

Efter lite vila på sängen och strömbehandling av stelheten i ryggen väntade nästa aktivitet som var ännu ett återhämtningspass. En del valde simning i bassängen andra övningar i gymmet. Jag körde ett kortare pass på crosstrainern.

Bara att träna på...

Väl tillbaka på rummet väntade uppdatering av bloggen och nu snart lagmöte.

Idag fanns det en riktigt stor och välskriven artikel i Sydsvenskan om mig inför Paralympics äventyret. Det är jättekul att massmedia fått upp intresset för handikappidrotten i allmänhet och goalball i synnerhet. Vi fick igår veta att SVT sporten kommer att bevaka oss extra under vår premiärmatch mot Brasilien. Spännande, spännande. Klart det för med sig lite press också men det är bara kul, jag brukar vara bäst under press så det stör mig inte alls.

Fick idag också höra historien om den norska boxaren Terje som gick sin debutmatch i boxningsringen. Han fick ta emot en del smällar och i första rondpausen sa han till sin sekond:
- Jag skulle ha slagit ut den jäkeln när han var ensam!


Ta hand om er tills nästa gång!

Inga kommentarer: