tisdag 2 september 2008

OS byn och boendet.

Jag lovade ju att återkomma till OS byn och dess innehåll och jag tänkte hålla mitt ord. Så: vi bor väldigt bra och centralt i byn. Vi har nära till allt så som matsal, tvätt, interntetcafe, spelhall, gym, massage och pool m.m. Vi har också nära till bussstationen där vi åker till och från träningar och matcher. Det är ett stort plus. Så centralt som vi bor nu har vi inte gjort på någon av de andra Paralympicsen. Det är också nära till internationella zonen där det finns både bank, post, frisör, mataffär, bio, suvinershop och mycket annat.

Vi bor i ett stort höghus med åtta våningar. Gollball herrarna bor två och två och delar tillsammans en lägenhet. Här finns tr
e sovrum, ett vardagsrum samt två badrum. Alla lägenheter har balkong och luftkonditionering. Jag trivs bra, det fungerar bra för mig. Vi bor på sjätte våningen så jag är oerhört tacksam att det finns hiss. Om så inte vore fallet hade nog strejk varit ett alternativ...



På rummet, i sängen.




1 kommentar:

bergenaes sa...

Hej!!
Kul att läsa om vad som händer och sker i Peking!! Håller tummarna för att det ska bli GULD!

Ha det bäst!

//Katarina (Myrstacken-Antons mamma!)