måndag 1 september 2008

Stillsam förmiddag.(dag 4)

Stillheten och lugnet var påtagligt under förmiddagen. Laget fick sovmorgon och kunde anpassa sin frukosttid lite som man ville. Härligt, härligt. En del spelare tog tillfället i akt att sova ut lite meddans andra var upp vid åttabläcket. Förmiddagen ägnades åt fria aktiviteter där vi fick göra lite vad vi ville. jag, Fatmir och Micke var på behandling hos det svenska medicinska teamet. Inga alvarligare skråmor dock, bara lite skönhetsbehanling och det kan ju behövas lite här och var...

Jag sitter och skriver detta inlägg redan på förmiddagen eftersom vår eftermiddag ser ut att bli rätt så späckad. Vid lunchtid blir det yoga följt av lunch och sedan transport till träningen. Idag ska vi testa matcharenan. Alla lag får vars en möjlighet att testa golvet i matchhallen innan tävlingen börjar. och idag är det vår tur. Ska bli riktigt intressant. Var inne och tittade i hallen för någon dag sedan men nu ska det bli roligt att testa den på riktigt alvar. Det var en mäktig upplevelse att bara kliva in i hallen.

Efter träningen väntar återresa till OS byn, middag och lagmöte.
Möjligen kommer jag att skriva till några rader här ikväll men det återstår att se.

Nämnas bör att stämningen i laget inte är så hög vad det gäller fotbollssnack för tillfället. Jag och fatmir har försökt att ta upp ämnet men ingen ser ut att nappa på det...hm...märkligt. Det kan ju i och för sig bero på att varken Hammarby, IFK Göteborg eller Örebro vann i den här omgången. Det gjorde dock Malmö FF...
Alltså som det borde vara i alla omgångar.

Tyvärr vann ju Helsingborg så skämtet nedan kom lite på skam men följer ändå.. Lille Kalle har gått till skolkuratorn för att klaga. - Jag fick stryk i går så jag vill inte bo hemma. - Oj, men var skulle du vilja bo då? - Hos Helsingborgs IF, för dom slår ju aldrig någon!

Inga kommentarer: