tisdag 9 september 2008

Kronprinsessan på besök! (dag 12)

Onsdag och ännu en lillördag i Peking. Men det var ingen vanlig onsdag.
Däremot inledes den som brukligt numera med frukost vid åtta. En lugn frukost idag eftersom vi ånyo har sen match. Idag är det till och med kvällsmatch så det var en lugn förmiddag som väntade.
-
Vid hade ett lagmöte vid tio angående vår match mot Kanada ikväll. Det taktiska upplägg; vad vi ska göra själv i vårt spel och vad vi ska se upp med i deras. Därefter följde ett kortare återhämtningspass i gymmet. För min del blev det snabbpormenad på löpbandet och sedan lite rörlighetsövningar. Allt för att öka genomströmningen av blodet i kroppen.
-
Efter lunch var det så dags för en av dagens två höjdare. Kronprinsessan Viktoria hälsade på i vår bostad. Hon besökte kontoret men också vårt våningsplan där hon underhölls av damlaget som hade gjort en egen rapp-låt. Alltid kul att får kungligt besök och få ta dessa i hand. Kanske kommer Viktoria även att besöka vår kvällsmatch mot Kanada, men det återstår att se…
-

Jag, Micke och damlagets Josefine i väntan på Viktoria...
-
Nu på eftermiddagen är det fria aktiviteter som gäller. Det blir säkert lite filmtittning, besök i spelhallen och bokläsning för spelarna i laget.
För egen del ska jag ge min talbok ”Verkan” ännu en chans. Det har inte blivit mycket läst här nere eftersom tröttheten smugit sig på under kvällarna. Och inledningen på boken har inte häller varit much to hang in the Christmastree om man ska vara ärlig. Fatmir gissar att det är betjänten som är mördaren men jag vet inte…

Lite massage har jag också hunnit med nu precis. Det är mina vader som fortsätter spöka. Men Arvid kämpar på bra och nu efter genomförd behandling känns de bra igen.

Arvid kämpar på med ömande vader.
.
Halvfem ikväll äter vi middag och sedan bär det av mot matcharenan.
Håll tummarna vid två där hemma för då smäller det!

Just ja, jag har ju glömt att berätta om incidenten som inträffade igår på väg till matchen. Vår spelarbuss, som är en femtiomannabuss, råkade stöta ihop med en taxi. Det blev lite repor i lacken och en tio minuters diskussion. Men krocken var absolut inte av det större slaget. Ingen av oss som satt i mitten av bussen märkte någonting.

Dagens humor:
Oscars mamma kallade till sig honom och röt.
- Oscar, har du sagt att jag är stor i käften?
- Nej, svarar Oscar, jag sa bara att du kan äta en banan på tvären.

Ta hand om er!
.
P.s
Du kan följa samtliga resultat och se tabellerna från Paralympics här.
Det finns även en länk till den officiella resultatsidan i det ljusblå fältet här bredvid. D.s.

Inga kommentarer: